Vår i Nederländerna, mars 2010



Galanthus nivalis 'Viridapica' hos De Hessenhof i Ede



Helleborus x sternii 'Silver Dollar' hos De Hessenhof i Ede



Många Julroser blir det:)








Leucojum vernum en miniatyr från Balkan hittade jag hos Ger van den Beuken i Horst



Hos lökodlaren Wim de Goede såg jag en ny vacker Iris reticulata korsning som doftade gott. Den borde kanske heta 'Purple Sensation Fragrance'. Wim kunde inte bestämma sig.



Skörden från resan står nu på parkeringen....



och några i Natalias växthus.



Tillsammans med lökar som "någon" utställare hade med sig till Kista.


















Kommentarer
Postat av: Leif Fryle

Hessenhof är nog väldens bästa plantskola. kanske tar jag i lite men väldigt, väldigt bra e den.

2010-03-16 @ 23:00:05
URL: http://herr-fryle.blogspot.com
Postat av: Fundera grönt

Mmmm fina!

Kul att du börjat blogga!

Nanna

2010-03-17 @ 01:05:28
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Gerben

Jag tycker du har rätt Leif. Hans och Miranda Kramer har NL's bästa plantskola och dessutom Ekologisk! Alla borde besöka de.....tycker jag.

2010-03-17 @ 19:14:45
Postat av: Anonym

Någon?

2010-10-21 @ 18:40:08
Postat av: Bertil Larsson

Trevliga bilder fast svårt att veta vilket år det handlade om. Hoppas dub känner dig som en riktig herreman nu när du bor så fint. Den Hessenhof är super. Vi var ju där och slogs om julrosorna hans.

2012-03-20 @ 00:54:17
URL: http://tradgardirostock.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0